220 x 230

Nu var det längesedan jag bloggade. Men det sa jag faktiskt redan när jag började, att jag förmodligen skulle ha svackor. Jag är en period-människa, jag gör saker flitigt i perioder. Vem vet, nu kanske jag kommer in i en ny blogg-period? I hope so, för jag tycker ändå om att blogga. Men jag vill ha något att säga. Ett budskap, typ. Haha, jag behöver väl känna mig speciell eller något, jag vet inte. Men så är det i alla fall.

Dagens ämne blir i alla fall stora täcken. Och då menar jag STORA täcken.
Erik fyllde 20 för lite mer än en vecka sedan, och då fick han ett stort täcke. Det är 220 x 230 centimeter stort. Det du. Under det är det minsann inga problem att få plats två stycken. När vi skulle sova under det första gången la vi oss helt under det, och hittade nästan inte ut igen. Så stort är det. Det du.
Jag sov hos Erik inatt, och han började mycket tidigare än jag, så jag låg kvar i sängen efter att han klivit upp. Då insåg jag på allvar hur stort täcket var. Gigantiskt. Oändligt. It's an ocean. Helt sjukt mysigt. Jag kunde liksom rulla in mig i täcket utan att det blev trångt eller svårt att röra sig. Det är det minsann inte ofta man kan göra. Men med ett så stort täcke går det alldeles utmärkt. Man behöv er absolut inte frysa, vilket är bra. Jag verkligen hatar att frysa, och nu behöver jag inte vara rädd för att göra det hos Erik. Nice.

Hehe, okej, jag sa tidigare att jag ville ha ett budskap. Fel ordval. Jag insåg nu att jag inte får ut ett budskap av att prata om täcken, så jag får nog omformulera mig. Jag vill ha ett ämne att skriva om. Jag vill hålla mig någorlunda enhetlig. Och de senaste månaderna har jag varit allt annat än enhetlig. Men nu är jag tillbaka på banan igen. I alla fall nästan. Nu känner jag att jag kan skriva om saker igen. Till exempel täcken.  Jag kommer nog hitta ännu fler meningslösa saker att skriva om. Jag tänker i alla fall jobba på det.

Nu lyssnar jag på Håkan Hellströms "Jag var bara inte gjord för dessa dar"

Ta mig till den där festen i stan
Där människor är som du och jag
Dom dansar högt över varje lag
Och där vill jag också va


"Dom måste lära sig gå"
Det är vad folk säger om oss två
Vi måste gå härifrån
Innan vi ligger på kyrkogårn som alla innan oss...


Jag var bara inte gjord för dessa dar
och dessa dar var inte gjorda för mig


Nu ska jag iväg på ungdomskväll!
So long

Kommentarer
Postat av: monos

låter trevligt mme ett så stort täcke:)
kommer föresten upp te gävle den 7 mars då ska jag gå å kolla ¨på kent med syster;P
hare bäst!

2008-02-12 @ 19:26:24
Postat av: Jocke(din förra

Snacka om stort täcke, undrar hur jag hittade din blogg :P skrivet på min födesledag tom.

2008-04-28 @ 16:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0