In memorian

I fredagskväll, en andakt i Stenebergsskolans aula...

Johan: "Jag ska sjunga En bön, och ikväll sjunger jag för... för en viss person.

Gud se efter hon som är så ung
som går på gatan när natten ligger tung
Se efter hon som ber varje kväll då ingen ser
Hon som har ett hjärta utav sten

Gud se efter han som valde knark
se efter han som aldrig kände sig tillräckligt stark
Han med trasig familj som aldrig fick tiden att räcka till
för det han helst av allt vill

Oh jag vet att du hör, så lyssna nu

Jag vill be en bön för alla dem som inte hittar hem
Jag vill be en bön för alla dem som mist en vän
Jag vill be en bön för alla som behöver den
så att alla kan få hitta hem igen

Gud se efter det barn vars enda vän är gjord av garn
Barnet som gråter i smyg och som ingen till sig tyr
Bara tomhet gjort av tyg

Gud se efter han som har
bara några få dagar kvar
Han som inte levt en hel tid men tvingas ta ett sista kliv
ifrån sitt liv

Oh jag vet att du hör, så lyssna nu

Jag vill be en bön för alla dem som inte hittar hem
Jag vill be en bön för alla dem som mist en vän
Jag vill be en bön för alla som behöver den
så att folket kan få hitta hem igen

Oh jag har en dröm
så lyssna nu

Där är gatorna tomma, flickan fick komma hem
Mannen skärpte sig och tog sig tid för sin familj igen
Barnet tog med sig sin björn
på sitt första kalas
Och han som först var rädd
I himlen fick han svar
I himlen fick han svar
I himlen fick han svar

I himlen fick han svar"


Text: Johan Lingdén

Det här är för Bengt. Sov gott.

Kommentarer
Postat av: monos

åå va fin den va:´(
jäätevacker!!!
hoppas de e bra endå där uppe..

2007-10-30 @ 23:50:45
URL: http://monos.blogg.se
Postat av: Molekylen

Hoppas allt är bra ta hand om er
:(

2007-10-31 @ 03:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0