Huvudvärk

Jag har huvudvärk. Jag hatar att ha huvudvärk. Mest på grund av att jag inte tycker om att äta tabletter. Jag vet inte varför, men jag undviker alla slags mediciner så långt som jag bara kan. Det ska krävas världens migrän för att jag ska stoppa i mej en alvedon. Jag är lite smålöjlig sådär, men men. That's just me: the weirdo. Jag trivs med att vara lite (eller mycket, det beror på vem man frågar) knasig.

Erik kom förbi igårkväll. Han lagade mat åt mej. Då blev jag glad. Dessutom gjorde han god mat. Då blev jag ännu gladare.
Jag är helt värdelös på att laga mat. Verkligen VÄRDELÖS. Det mest avancerade jag lagar är pannkakor. Men det gör jag istället jäkligt bra. Så det så. Dessutom kan jag hjälpa till i köket, om någon talar om för mej hur jag ska göra. Det är inga problem. Men då måste jag ha exakta riktlinjer. Om någon säger åt mej att jag ska skära gurkan så måste jag få veta hur jag ska skära gurkan? I stavar? I skivor? Ska den hackas? Ska jag göra tärningar? Jag menar, om man tänker efter så märker man att det finns hur många olika sätt som helst att skära en gurka på.
     - Okej, men hur ska jag skära den då?
     - Det spelar ingen roll, bara skär den.
     - ...

Det är helt enkelt inte så lätt.

Hur många har sett "Girl, interrupted"? Det är en helt sjukt bra film som handlar om en tjej som blir inlagd på ett mentalsjukhus. Där träffar hon diverse knasiga/knäppa människor. Filmen går i princip ut på att hon ska bli frisk, trots att hon inte förstår vad som är fel med henne. Handlingen är väldigt bra, men det som gör filmen så otroligt bra är hur den är gjord. Det är så snygga färger, och klippningen är underbar. Den är väldigt teatralisk.
Se den.

Just nu lyssnar jag på "Elden".
Här färgas molnen i skymning ganska ståtligt över Grand
och det ser lite ut som den där natten när ladan brann, om du minns

Men det var längesen, ja, det var evigheter sen nånting brann, iallafall nära mig!
Har du hittat hem? Ja jag har hört att du har skaffat en lägenhet nu och stadgat dig.
Och det är tjatigt att vara på rymmen jämt,
det är så mycket man borde ha klarat av vid det här laget och bestämt!

Å det har inte samma charm att raggla hem klockan fem
det är inte lika inspirerat nu som 1995, om du minns?

Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp.
Drömmarna och vindarna hjälps åt!
å så fort man tittar neråt så vänder dom hitåt och sjunger:
Vart tog den där elden vägen, vart tog elden vägen?


Nu borde jag snart göra lite mat. Jag ska steka svamp. Och fixa lite strips. Mums! Jag ska bara orka ta mej upp från soffan. Det är lite jobbigt med tanke på att det känns som att huvudet ska ramla ner från axlarna så fort jag rör på mej. Usch för huvudvärk. Men vem vet, det kanske blir bättre om jag får i mej lite mat? It's worth a try.

Har jag tråkigt skriver jag förmodligen ett inlägg till senare. Den som lever får se.
So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0