"What ever you do, do it good..!"

Sommarlovet är slut. Och det fick en underbar avslutning..! Jag var med Erik (bara det räcker egentligen, men vänta, det blir bättre!) i Vittersjö hos hans morföräldrar.

Har du varit i Vittersjö någon gång? Där är det... ja, underbart är väl egentligen det enda ord som passar. Huset ligger mitt is kogen precis vid sjön. Lovely. Jag och Erik tog bussen i måndags morse, och hem åte vi inte förren i onsdags klockan 17. Tre underbara dagar i ett paradis. Det har dessutom varit sol så gott som hela tiden.
Ibland har man helt enkelt tur.

Vi har metat, åkt ut med båten, fikat en massa, lagt pussel, bara suttit i solen, promenerat i skogen och fotat. Dessutom har vi lekt med en av familjens två hundar, Molly. Hon är lite crazy, men underbar i alla fall. En riktig kelgris. Hon är lite för stor för att vara en knähund, hon är en korsning mellan springer spaniel och golden retriever, men det förstår hon inte riktigt utan klättrar gärna upp i någons knä i alla fall. Typ hur mysigt som helst. Lovely.

Och idag började alltså skolan. Skönt att få träffa alla igen, men nu har ju mitt lilla gäng splittras... I min nya klass finns ju bara jag och David kvar... Vi måste klara oss utan de andra. Det kan bli hårt, men vi får helt enkelt göra vårt bästa! Be strong!
Det fanns även en del helt nya ansikten i klassen. Spännande.
Och nya ämnen! Jag ska läsa kultirhistoria och latin i år. Spännande.

Jag lånade skivor på musikbiblioteket för första gången idag! Hur kul som helst! Lyssnar på dem nu. Just nu lyssnar jag på "Express yourselfe".

What ever you do, do it good.
What ever you do, do it good. All right...


It?s not what you look like, when you?re doin´ what you?re doin´.
It?s what you?re doin´ when you?re doin´ what you look like you?re doin´!


Express Yourself!
Express Yourself!


They?re doin´it on the moon, yeah...
In the jungle too.
Everybody on the floor, now.
Jumpin´ like a kangaroo.
So let the horns do the thing they do, yo...


Some people have everything, and other people don?t.
But everything don?t mean a thing if it ain´t the thing you want.


Express Yourself!
Express Yourself!


Imorgon ska jag på begravning. Jag vill inte. Men jag ska.

Peace out, kamrater och alla ni andra.

Kommentarer
Postat av: sneanea

Vad härligt :) Din rubrik får mig att tänka på "Vad ni än gör.. gör det inte!" :P
Men vi har typ de seegaste lärarna :( Ni får väl iaf Patrik? Mah.

2007-08-23 @ 19:46:29
Postat av: Molekylen

:)
jag vill ochså gå i skolan

2007-08-25 @ 11:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0