Svängrum och fiske

Jag var på begravning igår. Farfars begravning. Usch.

Jag trodde inte att det skulle vara så hemskt som det var... Jag kände ju trots allt inte gubben. Jag minns inte ens när jag träffade honom sist. Men oj så hemskt det var. Jag grät som en tok.

Det var väldigt fint. Mycket blommor och så. Men kistan... Den var också jättefin, det var den, men... den var ju så liten... Hur ska farfar kunna ligga i den? Visst, han var inte särskilt stor, men han har ju inget svängrum! Jo, okej, han är död, men i alla fall. Hans kropp kommer ligga i den kistan vem-vet-hur-länge, och han har inget svängrum. 
Dessutom ligger han på fel ställe. Han är begravd i skogskyrkogården i Gävle, och det är en jättefin kyrkogård, men det duger inte. Farfar borde vila vid en älv där han kan fiska. För farfar älskade att fiska.

Så han har inget svängrum och inte kan han fiska. Suck. 

Det ultimata, tycker jag, är att han skulle få bli begravd uppe i Jämtland, vid älsven som ligger vid vår stuga, det är nämnligen i den stugan han föddes och vid den älven som han växe upp. Det var där han älskade att fiska.

Nu lyssnar jag på "Hate (Ireally don't like you)".
Now that it's over,
you can't hurt me.
Now that it's over,
you can't bring me down.


All i wanted was your
Love, love, love, love, love, love.


Hate is a strong word,
but i really, really, really don't like you.
Now that it's over
I don't even know what I liked about you.
Brought you around,
and you just brought me down.
Hate is a strong word,
but I really, really, really dont like you

Nej, nu ska jag leka med mitt nya photoshop! Spana in resultatet på http://elinjag.bilddagboken.se!
Peace

Kommentarer
Postat av: Anonym

:(

2007-08-25 @ 11:58:56
Postat av: sneanea

Vet vad du menar, jag grät på mammas farmors begravning och henne hade jag kanske träffat fem gånger på tolv år eller nåt.. men det var sorgligt ändå :/

2007-08-26 @ 12:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0