Dikter

Jag har kanske, eventuellt, möjligtvis börjat dikta igen.
Det var det längesedan jag gjorde.
Men den här veckan lossnade det lite, tack vare en skjuts i kursen Unga röster som jag läser.
Det känns bra.

Jag brukade dikta jättemycket förut. Det var det perfekta sättet för mig att lufta känslor. Men sen hände något, och det tog liksom slut. Orden tog slut, typ. Ett tag kunde jag fylla tomheten med noveller, men det gick över fort det med. Men nu kanske det vänder?

Alla mina dikter, och nästan alla noveller finns samlade på internet, om någon skulle vara intresserad av att läsa?
Gå in på www.sockerdricka.nu, klicka på "Författare" i spalten till vänster och sök på användarnamn : Elinjag

Är man intresserad av att se en ny sida av mig kan mina dikter vara en bra idé. Allt sånt som jag inte sa högt hamnade ofta i dikter istället. Om man å andra sidan vill leva i illusionen om att jag är oskyldig, perfekt och osårbar bör man nog låta bli.

Jag är seg.
Jag borde plugga.
Jag ska plugga.
Men jag vill inte.

Suck.

100 dagar kvar.

Kommentarer
Postat av: malin

värt att sägas igen, du är duktig på att skriva.

(98 dagar kvar)

2009-03-06 @ 12:51:13
URL: http://allthosesmallprints.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0