Bara vara

Jullov! Wohoo!

Detta firades med att vi gjorde julgodis. Lovely. Varför äter man inte julgodis året om? Visst, det skulle inte vara julgodis längre, men spelar det verkligen någon roll? Vad är det till exempel för fel på året-om-tryffel? I would like it.

När vi sedan började smälla i oss av godiset började det bästa med vår mysiga eftermiddag: själva myset. Det är så överskattat att altid göra saker. Täk att bara sitta ner, fyra tjejer i en soffa,  med tv, dator och godis. Allt på samma gång. Inga tvång på att prata hela tiden, inga tvång på att vara så aktiv. Bara vara. Jag älskar att bara vara.
Grejen med att bara vara är att det bara går med dem man känner sig bekväm med. De man inte är rädda att sitta tysta med. För tystnaden kan vara en viktig del i bara-varandet. Det är under tystnad man som bäst bara är.

(Ja, jag inser faktiskt att det blir något flummigt med varianterna av bara vara jag använder, men jag tycker att det är lite charmigt, så jag tänker fortsätta!)

Man kommer varandra närmare också när man bara är. Det tror jag stenhårt på. Kanske just på grund av tystnaden. Som Ronan Keating skulle ha sagt: You say it best when you say nothing at all. Sådant händer bara under ett bra bara vara. Och det hade vi idag! Ett riktigt bra bara varande var det. Minsann.

Jag blev tvungen att lyssna på You say it best when you say nothing at all nu.

It's amazing how you can speak right to my heart
Without saying a word you can light up the dark
Try as I may I can never explain
What I hear when you don't say a thing

The smile on your face let's me know that you need me
There's a truth in your eyes saying you'll never leave me
The touch of your hand says you'll catch me wherever I fall
You say it best, when you say nothing at all

Oh, just det! Om L skulle fråga, så hånglade jag med Malin. Och han störde.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Haha ^^ "han störde" - så jävla kul! xD Vårt godis blev godast ^^

2008-12-19 @ 23:31:30
URL: http://emiliakjellberg.blogg.se/
Postat av: ElinTerese

haha, ja, han gjorde ju det ^^ bara stör och stör.

oh yeah, vi är bäst på godis! :D

2008-12-19 @ 23:36:23
URL: http://elinterese.blogg.se/
Postat av: malin

vi fick ju tyst på honom iallafall ^^

jag är heltklart på året-om-tryffel!

2008-12-20 @ 00:47:27
URL: http://allthosesmallprints.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0