Och åren bara går och går...

Jag fyllde år förra veckan. Tänk så fort tiden går. Det har gått ett helt år sedan jag fyllde år senast. Det har gått 17 år sedan jag ramlade ut ur mammas mage. Shit. Om ännu ett år är jag 18. Ja jisses.

Allting går så väldigt fort. Inte för fort, det tycker jag inte, men fort. Man hinner liksom inte riktigt med allt det man skulle vilja göra. Istället får man sålla och välja det som man helst vill göra. Och det fungerar rätt bra det med. Så länge man inte missar sådant sopm man verkligen vill göra. För då går tiden för fort.

Men gud, vad är det jag håller på med? Är det någon slags ålderskris det här? Haha, ja jisses... Nyss fyllda 17, och oroar mej för att jag inte ska hinna göra allt jag vill göra i livet. Skärpning nu Elin, livet har ju bara börjat!

Först och främst ska jag klara av gymnasiet. Jag ska ha kul med dem jag tycker om så ofta jag bara kan. Efter gymnasiet vill jag åka till Skottland! Antingen för att plugga historia eller engelska. vad jag vill arbeta med vet jag inte riktigt. Det kan jag fundera på senare.
Jag vill resa och träffa nya människor. Lära mej saker, se saker.
Och så vill jag spela teater. Jag vill stå på en stor scen med massvis av publik. Jag vill spela Shakespeare. Jag vill spela stora pjäser och små pjäser. Jag vill spela stora roller och små roller. Jag vill vara med i film och i serier. Fast helst vill jag nog stå på en scen.

Jag vill inte bli känd, men igenkänd. Jag vill att folk ska se mej på gaton och liksom tycka att de har sett mej någonstans tidigare, men utan att de riktigt kan placera var. Lite mystiskt sådär.

Just nu lyssnar jag på "Look what you've done".

Take my photo off the wall
If it just won't sing for you
'Cause all that's left has gone away
And there's nothing there for you to do


Oh, look what you've done
You've made a fool of everyone
Oh well, it seems likes such fun
Until you lose what you had won


Pappa är bortrest. Lugnt och skönt.
Erik är också bortrest. En aning ensamt.

Nu ska jag äta.
peace!


Kommentarer
Postat av: Linda

Känn dig nerstalkad av kusin. ;) hehe.. med lite hjälp från Anna. Så hittade jag på din bilddagbok också liksom, o ssu-kongress (med en bild på min gamla gymnasiekamrat Lovisa) o allt. Aktiv kusin, nöjd jag blir med dig! :D

2007-09-06 @ 20:56:33
Postat av: Molekylen

Åk till scottland och ha det bra :)

2007-09-07 @ 11:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0