Jag är bitter. Så det så.

Någon som lagt märke till att livet är orättvist? Jo minsann, så är det. Folk har olika mycket pengar - vissa svälter, andra lever i överflöd. Visste du det? Jo minsann, så är det. Folk blir sjuka, folk skadas, folk sörjer - utan att förtjäna det. Har du hör det? Jo minsann, så är det.
Det finns ingen tomte.
Påskharen är fejk.
Tandfen är ett påhitt.
Jesus föddes faktiskt inte på julafton.
Sörjan du har i ögonen när du vaknar är inte ditplacerad av John Blund.
Drömmar slår inte in.
Så det så.

Och var fasen är förresten den där Gud?

Någon som har missat att detta är ett ytterst ironiskt och bittert inlägg? För det är precis vad det är.

Just nu lyssnar jag på "Jag har väntat på ett regn" från Winnerbäcks nya skiva.

jag har spridit lite värme
jag har spridit lite frost
jag är varken hjälten eller boven
jag är bara lite lost


från fönstret ser jag tidens tand
kedjor komma och gå
ingen är del av den här trenden
alla bara hälsar på


jag har väntat på ett regn jag kan förlora mig i
jag hör ett hjärta som slår
inatt har jag bett för stunden dimman drar förbi
för en välkommen vår


Jag ska förresten bli journalist. Jajamensan. Och författare. För jag har fått veta att jag kan.
Maybe I'll write the stuoy of my life. Or maybe, I'll write the story of yours.

So long.

Kommentarer
Postat av: Emma

Livet är minst sagt orättvist och det tycks alltid vara de människor som lever i öveflöd som innerst inne är olyckligast och taskigast. Helldre fattig och lycklig än rik och olycklig, synd att det först nämnda inte passar in på mig... Tack för i heögen behövde verkligen det! Klart att du kan Elin!

Puss

Älskar dig

2007-10-15 @ 21:40:34
URL: http://emmastark.blogg.se
Postat av: crystalnight

Är också inne på journalist spåret faktiskt.. Surprise.. :P

2007-10-16 @ 10:22:39
Postat av: Molekyeln

Vill träffa dej föresten tycker inte jag at du har spridit nå frost :)
bara värmt dom frusna hjärtan tu stött på

2007-10-26 @ 18:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0