Anarki i Elinland

Det har hänt så oerhört mycket på sistone. Ja jisses. Jag hinner inte riktigt med, känner jag. Har man inte en massa pluggande att göra så finns det alltid något annat att grubbla över. Aldrig finns det tid för vila eller nöjen.

Men nu har jag fått nog. Nu räcker det. Jag kräver revolution!! I alla fall en mental sådan, just för mej. Ni andra får givetvis göra precis som ni vill. (Visst är jag väl rebellisk?)
Men jag har fått nog. Ikväll är det inget plugg som gäller, och på torsdag ska jag minsann på bio! Så det så!

Den här "skära-ner-på-pluggandet-andan" jag har just nu kommer nog att ha gått över tills imorrn, då jag inser att just det, jag måste ju göra det här och det här och det... Men det tänker jag strunta i för tillfället. Nu gör jag revolution. Just nu, i detta ögonblick, är det förändring som gäller. Just nu råder anarki i Elinland. Jag överskrider alla gränser och bryter mot alla regler och lagar. Imorgon förvandlas Elinland till en diktatur där mitt samvete styr landet med järnhand. Men skit i det, just nu råder ju anarki! Vem har lust att tänka på morgondagen då? Inte jag. Jag menar, här sitter jag. Vid datorn. Trots att det är tisdag och klockan är 17.04. Det var längesedan jag tog mej tid till det.

Inte nog med att det är så mycket att göra. Jag är dessutom helt otroligt trött. Jag fattar verkligen inte, för jag sover inte särskilt dåligt. Jag har sovit sämre förut och ändå varit piggare.
Jag går omkring i en slags dimma, och då och då förtsår jag knappt vad folk säger åt mej. Jag ser att deras läppar rör sej, och jag hör att det kommer ljud ur munnen på dem, men jag förstår inte. Då känner man sej sådär lagom smart. (det där var lögn: man känner sej ruskigt dum!)

Men ikväll råder anarki! Ikväll kan jag sitta vid datorn hur mycket jag vill, jag kan slänga mej framför tv:n eller prata med min familj och Erik hur mycket jag vill utan att ha dåligt samvete. Utan att jag behöver känna att det finns annat jag borde göra. Nu är det revolution.

Kvällen till ära lyssnar jag på "Children of the revolution" (Moulin Rouge-versionen, om någon undrar)

Well you can bump and grind
If it's good for your mind
Well you can twist and shout
Let it all hang out


But you won't fool the Children of the Revolution
No you won't fool the Children of the Revolution
No, no...


Well you can tell a plane
In the falling rain
I drive a Rolls Royce
'Cause it's good for my voice


But you won't fool the Children of the Revolution
No you won't fool the Children of the Revolution
No, no...


Nu ska jag gå och... ja... göra ingenting.
Peace out!

Kommentarer
Postat av: monos

de e bra elin! man ska inte plugga för mycket du är ju redan så smart liksom;P
kraam!

2007-11-13 @ 18:00:59
Postat av: emelie

Tro mej, jag har också varit i den där situationen och jag gjorde också revolution.
I och för sej bara en kort, men det räckte :) Gud vad skönt det kändes. Sen dess har jag gjort några korta då och då, det funkar faktiskt. Världen rasar inte samman även om man tror att den ska göra det om man inte ger allt hela tiden.

2007-11-15 @ 19:52:55
URL: http://aimili.blogg.se
Postat av: sneanea

Haha, lika rebellisk som the revolution-liberals, som Eddie snackar om.. de sparkar in dörren till parlamentet, säger : "We'll pay for that" och sen tar de över skiten! :P

2007-12-15 @ 20:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0