Välkommen till min nya blogg!

Jag har skaffat en blogg. Jag har ingen aning om varför. Jag läste Saras blogg och fick för mej att jag ville ha en jag med. Så nu har jag en blogg. Coolt.
Men vad skriver man i en blogg? Är det typ som en dagbok? Jag har aldrig varit bra på att skriva dagbok, så jag kommer nog inte vara så bra på det här heller... Ska man skriva om vad man ska göra/har gjort under dagen? Eller måste jag dela med mej av mina innersta känslor och tankar? Det tänker jag inte göra. Dem håller jag helst för mej själv, det brukar bli bäst så.

Jag kan ju prova det här med att berätta vad jag ska göra idag.
Pappa och hans gubbgäng har åkt iväg på fjällvandring, så jag är hemma med hunden. Jag sitter fast i vår sketna (men hyfsat mysiga) två tills på tisdag. Hunden är inget vidare sällskap, hon ligger under min säng och sover. Där brukar hon ligga. Det kanske är jättemysigt där under. Man kanske skulle ta och prova någån gång... hmm... Hursomhelst så får jag roa mej själv tills ikväll, då kommer Erik. Yay. ^^

Erik ringde förresten nyss. Jag frågade honom vad man ska skriva i en blogg, och han tyckte att man ska klaga i en blogg. Men jag vet inte vad jag ska klaga om. Jag får återkomma till klagandet senare.

Just nu lyssnar jag på Winnerbäck. Det är inte det insta ovanligt, jag gör det så ofta jag kan. Jag har aldrig fastnat för en artist på det sättet som jag har fastnat för Winnerbäck. Det är helt sjukt. Jag har varit fast i flera månader nu, i vanliga fall brukar min besatthet över artister gå över relativt snabbt. Det är bara min kärlek till Jonas gardell som har bestått längre än den här besattheten. Knasigt.

För jag är kär i Jonas Gardell. Oj vad jag är kär i den mannen. Det är nog rätt sjukligt egentligen. Jag, en snart 17-årig tjej är kär i en homosexuell man som är nånstans run 40. Ja jisses. Men så är det i alla fall. Det är den fula sanningen. Om Jonas varit 20 år yngre och straight så hade jag gjort allt för att få honom. Men som det är nu är det rätt kört, tyvärr.

Just nu lyssnar jag i alla fall på Winnerbäcks "Lång dag".
Jag letar mönster i gatan
Ibland så ser jag nåt system
Ibland så ser jag vart jag skulle
Ibland så ser jag bara sten

Det fanns en spricka
Där solen tog sig in
Där vi andades nåt nytt
Och där våren ömsar skin

Och när jag lagt mig ner hos dig inatt
Så säg att allt är bra

Det har vart en lång dag
Det har vart en lång dag


Helt sjukt bra. Länge leve Winnerbäck.

Nu tror jag att jag har flummat nog för en dag. Jag har i alla fall ingen aning om vad jag ska skriva nu. Jag kommer inte på nåt bra att klaga om, så jag får spara det till en annan gång.

Välkommen till min nya blogg!
Peace out :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så man kan alltså klaga i en blogg? Hehe, då var jag på rätt spår trotts allt ^^
Jag känner igen mig i det där med Jonas. :P
Johnny är min Jonas. Hihi. Kram på dig.

2007-07-20 @ 16:08:26
Postat av: Sara

Kom inte mitt namn med på förra kommentaren? Meh! *morr* Men det kanske märktes att det var jag? tss ^^

2007-07-20 @ 16:09:20
URL: http://crystalnight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0