Märkeskläder och principer

Jag har varit i Sthlm och shoppat. Jag har köpt mina första märkeskläder. Jag skäms en aning. Men man kan inte se på dem att de är märkeskläder, så det gör inget.
Märkeskläder är sååå emot mina principer i vanliga fall, men det var billigt och snyggt, så vad gör man inte? Ibland måste man skita i sina principer. Så är det bara.

Jag brukade ha en massa principer. En massa onödiga saker. Saker som faktisk tinte hade någon ebtydelse. Jag var bara rädd/avundsjuk. Jag var helt emot alkohol, helt emot skolk, helt emot märkeskläder, helt emot dryga brudar, helt emot fester med mera. Nu mera är jag lite mer öppen för allt det där. Anledningen till att jag inte var det tidigare var förmodligen att jag inte kommit i kontakt med det. We're afraid of what we don't know, det är mänskligt.

Något som jag dock alltid kommer vara emot är rökning. Där handlar det om mer än bara principer, men det är en annan historia.

Hittade även ett par snygga skor i Sthlm. Av märket Lacoste. Men dem köpte jag inte. Jag insåg att de faktiskt inte var min stil, utan jag ville bara köpa dem för att det var ett par billiga Lacoste skor. Där hade jag minsann släppt alla hämningar vad det gäller märkeskläder. Som tur var så insåg jag vad som höll på att hända, så jag behärskade mej.
Men det var nära, det var det...

Principer är säkert bra, i lagom mängd. Om man låter bli att göra saker "bara för att" får man ju egentligen inte ut något av det, och vad är då poängen..? Däremot så kanske man har en anledning till varför man t ex inte vill dricka alkohol. Man kanske har föräldrar som super, och då är det ju helt förståeligt att man själv inte vill.

Jag har i alla fall lyckats skära ner på mina principer. Numera är jag rätt nöjd. Jag gör sånt jag vill göra, och är det något jag inte vill göra så låter jag bli. Vare sej det beror på principer eller inte. Numera så handlar det liksom mer om den fria viljan än om principer. För till slut så blir det näsan som om alla principer styr ens liv. Exempel: mina kompisar ska ut och festa en lördag och de frågar om jag vill följa med. Killen jag är intresserad av ska dit, och mina kompisar har hört att han tänkte stöta på mej ikväll. Men eftersom det går emot mina principer att festa och att dricka så tackar jag nej, trots att jag egentligen vill gå. Hur dumt är inte det?

Skit i principerna ibland och köp en snygg tröja från JL istället.

Jag sköpte en skiva med Laleh i Sthlm. Nu lyssnar jag på "Storebror".
Han har en massa fuffens för sig, jag vet inte vad det rör sig om
Härjar ute hela natten, vad han gör det vet?e katten
Kanske något illegalt eller så är han väldigt social


Du vet att den som lever flott och gott han lämnar inga spår
Han flyger högt bland alla moln och glömmer alla år
Men den som lämnar djupa spår i gyttjan varje dag
Har härdat sina dar som år känt minsta andetag
Han lever inte för en framtid
Utan för idag

Nu är min mor sur på mej för att jag sitter vid datorn, Det är alltså bäst att jag går nu.
Peace out


Kommentarer
Postat av: Moelkylen

Jadu mina priinciper är så flytande så jag vet inte äns om det är principer :P
Nu ska jag äta glass det ska inte du haha :P

2007-07-27 @ 16:09:06
Postat av: Sarasöt?

Jaa.. Att köpa märkeskläder BARA för att det är märkeskläder.. Det har jag aldrig förstått.
När får man se det nya plagget då? ;D

2007-07-28 @ 14:41:30
URL: http://crystalnight.blogg.se
Postat av: Elin*

hihi, ja du sara, det vet jag inte...:P när man ser dej nästa gång kanske? ;P

2007-07-29 @ 12:49:15
Postat av: Nathalie

Åh storebror låten är jättebra .. en av mina favvosiar:)

2007-08-29 @ 13:31:58
URL: http://nalu89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0