Intryck

Det är konstigt hur nära man kan komma vissa människor på nästan ingen tid alls.

Helt plötsligt så finns de där intill hjärtat, utan någon egentlig anledning.

Jag har precis lärt känna en någon som jag tror kan bli en nära vän. Det känns som om jag har känt honom i hela mitt liv. Trots att jag inte vet särskilt mycket om honom så känns det som att vi har så mycket gemensamt. Som om vi har gått igenom samma saker.
Det har vi inte. Vissa saker är väl någorlunda lika, men långt ifrån allt. Men det känns som om att det vi har varit med om har påverkat oss på samma sätt.

Jag känner honom som sagt inte särskilt väl, men jag hoppas på att få göra det i sinom tid. Han är en sån som jag vill få komma nära, och som jag kanske vågar släppa nära. Jag tror att vi skulle kunna hjälpa varandra på många sätt.

Nya vänner is the shit. Så enkelt är det.
Jag har många vänner, men det betyder inte att jag inte tycket om att träffa nya, tvärtom. Man kan helt enkelt inte ha för många vänner. Det är synd att det ska vara så svårt att hålla kontakten med vissa... Ibland finns liksom inte energin där, trots att man egentligen vill hålla kontakten så blir det liksom inte av. Man får hjälpas åt med det där, så borde det lösa sej.

Min nya vän bor inte i samma stad som jag. Det kan kanske bli ett problem. Nu ska han dessutom åka ännu längre bort härifrån och där kommer han att befinna sej i typ 11 månader. Jag hoppas att vi kan hålla kontakten i alla fall. Det borde inte bli några problem, om vi båda vill det.
Jag vet att jag vill det, och jag tror att han vill det med. Jag hoppas det.

Nu lyssnar jag på "Pity the child".
Pity the child who has ambition
Knows what he wants to do
Knows that he'll never fit the system
Others expect him to
Pity the child who knew his parents
Saw their faults, saw their love die before his eyes
Pity the child that wise
He never asked "Did I cause your distress?"
Just in case they said "Yes."

When I was twelve my father moved out
Left with a whimper -- not with a shout
I didn't miss him -- he made it perfectly clear
I was a fool and probably queer
Fool that I was I thought this would bring
Those he had left closer together
She made her move the moment he crawled away
I was the last the woman told
She never let her bed get cold
Someone moved in -- I shut my door
Someone to treat her just the same way as before.


Tänka sej. Jag har redan skrivit två inlägg. Och jag har bara haft den här bloggen i drygt två timmar. Det kanske kan bli bra det här i alla fall.

Peace

Kommentarer
Postat av: Molekylen

Det vill han mer än du kan ana ^^

2007-07-22 @ 12:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0