Feeling lucky?

Det var längesedan jag skrev nu, så här kommer ett efterlängtat(?) inlägg!

Det här med lycka och att vara lycklig är så väldigt diffust, tycker jag. Alla pratar om lycka och att det är så viktigt. Men jag förstår inte riktigt... Vad är egentligen lycka, och hur kommer det sig att det är så viktigt? Jag menar, hälften av dem du möter på gatan är förmodligen inte lyckliga, men deras liv rullar ju på ändå. Eller hur? Och de mår nog ganska bra i alla fall. De står ju fortfarande upp, de ligger inte hemma i badkaret med ett rakblad tryckt mot handleden.
Förlåt, nu tar jag i. Det jag menar är att världen inte går under bara för att man inte känner sig absolut lycklig hela tiden. Jag tror att det är bra att vara olycklig ibland. Hur skulle man annars känna igen lyckan när den kommer flygandes?

Sedan har vi ju ryktet om "den stora lyckan". Den som alla söker, men aldrig riktigt hittar.
Jag tror att det är en bluff. Lurendrejeri, för att vi aldrig någosnin ska få vara i alla fall lite lyckliga. För så är det ju: så många är fokuserade på den STORA lyckan, så att de helt och hållet missar den mindre. De små, lyckliga stunderna är väl ändå inte fy skam? Jag kan bli alldeles varm när en kompis säger något snällt, och jag blir lycklig när jag får någon att må bra. Det är sådant man borde leva för.

Jag antar att man alltid kommer stöta på svåra tider. Jag förstår nte hur man ska kunna överleva de tiderna om man bara letar efter den där omtalade, stora lyckan. För jag är så gott som säker på att man defenitivt inte hittar den när man som mest behöver den. Små, lyckliga stunder is the shit!

Tja, jag har väl egentligen inte sagt något nytt i det här inlägget. Allt det här har någon annan sagt före mig, men so what? Nu har jag sagt det också, så det så.

Vill du göra någon lycklig? Ge honom eller henne en kram. Jag kan nästan garantera att det hjälper, i alla fall för en sekund. Och jag är hellre lycklig i en kort sekund än inte alls.

Just nu lyssnar jag på "Vid din sida" med Kent. Jag ska på deras konsert i vår, så nu måste jag ju lära mej texterna... :P


Du har satt ditt liv på spel
för min skuld
som Eliots Det Öde Landets
som Hellmans ...och Det stora
havet


Somna in min älskling
vänd din andra kind mot slagen
Sätt ditt liv på spel
för min skull nu


Vid min sida
går mitt livs kärlek ton i ton
Vid din sida
går en tredje tyst person


Så har jag då bloggat igen. Det känns bra.
Peace out

Kommentarer
Postat av: monos

bra sagt elin!:D
längtar tills vi ses;P
kram!

2007-12-20 @ 15:15:32
Postat av: monos

bra sagt elin!:D
längtar tills vi ses;P
kram!

2007-12-20 @ 15:15:51
Postat av: Anonym

Tänkte faktiskt skriva bra sagt innan jag tryckte på kommentar knappen xP
Och!

Vid min sida
går mitt livs kärlek ton i ton
Vid din sida
går en tredje tyst person

Den delen av texten är så fruktansvärt tragisk :( Älsk pälsk :P

2007-12-22 @ 11:58:57
URL: http://crystalnight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0