Inatt

Inatt ska jag få träffa Erik! Han jobbar i Örebro för tillfället, och i helgen har han varit i Skone, men inatt ska jag få se på honom igen. Ta på honom igen. Lukta på honom igen. Kyssa honom igen. Hålla om honom igen.

Jag har saknat honom. Jag tycker inte om ordet "saknar". För mej betyder det att man tänker tillbaka på sådant som varit, medan "längtar" syftar på något som kommer att hända. Jag brukar aldrig sakna någon, även om jag längtar rätt ofta, men nu har jag faktiskt saknat honom. Längtat också, givetvis, men jag har saknat mer än jag har saknat någon på evigheter. Det är inte kul på en fläck.

Man saknar och det skaver på insidan. Man tänker tillbaka på sådant man gjort med en vemodig och ångestliknande känsla. Det gör ont i magen och i bröstet. Som om någon river och sliter där inne. Det känns som om att man ska gå sönder inifrån.
Längtan, däremot, är mysigt. Man tänker på det som man ska göra. Tänker på hur kul man kommer ha och hur bra det kommer bli. Man har en lite drömmande känsla som svävar i magen, nästan som fjärilar. Man kan komma på sej själv med att sitta och le när man tänker på det eller den man längtar efter. Hur mysigt som helst!

Snart kommer pappa hem. Då ska jag be honom skjutsa mej hem till Erik. Där ska jag sitta och vänta på att tiden ska gå.

Nu lyssnar jag på "Red Rover" med Rosie Thomas. Den är mysig. Men lite sorglig. Kan inte bestämma vilken vers jag vill lägga in, så jag lägger in hela låten. Det har jag aldrig gjort förut. Coolt.

Red rover, red rover
Send Mary right over
Schoolbooks in her hand
And her shawl over her shoulder
And let her run
Run as fast as she can
Don't let her grow up to be
Like her mother
Heart so unconvinced and her world
So undiscovered
And asking for forgiveness
Not knowing how to forgive.


And oh
Just let her go
And oh
She's beautiful
If you hold her back,
She may never know.


Red rover, red rover,
Send Daniel
Schoolbooks in his hand
And a coat over his shoulder
And let him run
Run as fast as he can
Don't let him grow up to be like his father
Heart so set in stone
And smile so undercover
And opening the door to love,
Never letting love in.


And oh
Just let him go
And oh
He's beautiful
If you hold him back,
He may never know.


Inatt ska jag sova med Erik intil mej. Yay!
Peace out.

Kommentarer
Postat av: Molekyeln

Du har tur du som har en erik och han som har en elin :)

2007-09-17 @ 16:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0